امروز چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 http://u24.cloob24.com
0

تکنیک‌های مدیریت عصبانیت برای کودکان و نوجوانان

آیا کودک شما سرکش و پرخاشگر شده است؟ تکنیک‌های مدیریت عصبانیت را برای کودکان و نوجوانانتان یاد بگیرید.

کودک یا نوجوانی که از عصبانیت اشیاء را پرت می‌کند یا بر سر مسایل کوچک عصبانی می‌شود و با دوستانش دعوا می‌کند، توجه خاص می‌خواهد. ممکن است از شنیدن شکایت‌های معلم فرزندتان در مورد رفتار بدش در قبال همکلاسی‌هایش خسته شده باشید. در چنین مواردی نگران می‌شوید که چگونه می‌توانید عصبانیت و تمرد فرزندتان را کنترل کنید. ناامید نباشید. تکنیک‌های کنترل عصبانیت زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا فرزندتان را آرام و کنترل کنید.

عصبانیت، یکی از احساس‌های معمولی انسان است که تأثیر بدی در زندگی شخص می‌گذارد. کلاً عصبانیت نتیجه علایق و انتظارات برآورده نشده است. کودکان و نوجوانان عصبانیت خود را با رفتار پرخاشگرانه نشان می‌دهند. کمی عصبانیت، اصطلاحاً سالم و برای بقا لازم است. اما عصبانیت زیاد می‌تواند به جسم و روان کودک و نوجوان صدمه بزند.

نشانه‌های عصبانیت در کودکان و نوجوانان

فرزندان کودک و نوجوان شما گاهی عصبانی می‌شوند و این عصبانیت ممکن است منجر به تهدید، حرف‌های زشت، کینه‌جویی، آزار و اذیت و سرزنش‌های نادرست شود. این نکته‌های مدیریت عصبانیت برای کودکان در کمک به آنها برای کنترل عصبانیت‌شان مفید است. فهرستی از کارهایی را که فرزندتان باید و نباید انجام دهد، تهیه کنید. درس‌های رفتار خوب باید بر لزوم ترک سرکشی‌ها، ارزش خویشتنداری و موافقت با دیگران بیش از درگیری تأکید داشته باشد.

تکنیک‌های مدیریت عصبانیت را دنبال کنید تا به شما کمک کند عصبانیت کودک یا نوجوانتان را کاهش دهید. این تکنیک‌های کنترل عصبانیت عبارتند از:

روش‌های تمدد اعصاب: برخی از روش‌های تمدد اعصاب مثل نفس عمیق و آرامش جسمانی کمک می‌کنند تا عصبانیت کودک فروکش کند. نفس عمیق، شامل روش‌های دم و بازدم است. این حالت به آنها کمک می‌کند تا احساس عصبانیت را کاهش دهند. در این روش، کودک باید دراز بکشد و تا حدامکان اکسیژن و هوای تازه را وارد شش‌ها کند و دی‌اکسیدکربن را خارج کند. آنها باید کلمه «آرامش» را در موقع عمیق نفس کشیدن تکرار کنند. تمرکز روی خود روش دیگری برای کاهش مقدار عصبانیت است.

تصویرسازی: به فرزندتان بیاموزید که مناظر زیبا و سبز و احساس هوای سرد را مجسم کند. برای این کار، باید دراز بکشد و ماهیچه‌های بدن را شل کند. سپس چشم‌هایش را ببندد و تصویرسازی کند. این تکنیک به فرزند شما کمک می‌کند تا عصبانیتش را فرو بنشاند.

روش‌های خوب والدینی: به شنیدن حرف‌های فرزندانتان علاقه نشان دهید. به آنها زمان کافی بدهید و عشق و علاقه زیاد خود را به آنها نشان دهید. با آنها دوست باشید و به آنها بیاموزید که دیگران را ببخشند. همیشه به آنها بگویید «اشتباه از بشر و بخشودن کار خداست»؛ بنابراین اهمیت بخشیدن دیگران را به فرزندانتان بیاموزد.

به فرزندانتان گوش دهید:

به شکایات و مسائل فزندانتان گوش دهید. خود را در حل مسائل آنها مشتاق نشان دهید. به آنها بیاموزید چگونه تحمل و صبر می‌تواند به کنترل عصبانیت آنها کمک کند.

برمی‌گردیم به سوال اول مقاله:

آیا فرزند شما سرکش و پرخاشگر شده است؟ برخی از این روش‌های مدیریت عصبانیت را برای کمک به فرزندانتان یاد بگیرید.

انتخاب یک سرگرمی: فرزندانتان را به سوی علایقشان سوق دهید. مثل باغبانی، نقاشی، جمع‌آوری مجموعه تمبر و غیره یا آنچه که آنها دوست دارند. این فعالیت‌های آموزشی، سرگرمی‌های مطلوب و مناسب را فراهم می‌کند و می‌تواند در کاهش عصبانیت آنها کمک کند.

داشتن جرأت همراه با منطق: به فرزندانتان بیاموزید که احساسات و علایق خود را بدون توقع زیادی یا تجاوز به حقوق دیگران بیان کنند. به فرزندان خود بیاموزید که به جای استفاده از حرف‌های زشت، که ممکن است دیگران را ناراحت کند، منطقی باشند.

یاددادن احساس همدردی: همدردی به معنی درک احساس دیگران است. به فرزندانتان اهمیت تحلیل نظرات دیگران را یاد دهید. به آنها متذکر شوید که هرکس ممکن است اشتباه کند و از اشتباه دیگران یاد می‌گیریم که چگونه پیشرفت کنیم.

مدیریت استرس: آیا عصبانیت فرزند شما خارج از کنترل است؟ اگر جواب شما مثبت است، وقت آن است که به آنها مهارت‌های مدیریت استرس را بیاموزید. زیرا عصبانیت زیاد باعث می‌شود که از استرس و اضطراب صدمه ببینند. برای غلبه بر استرس و ناراحتی، به آنها بیاموزید که عصبانیت را مانعی برای موفقیت بدانند و به آنها بیاموزید که چگونه احساساتشان را با دوستانشان درمیان بگذارند. علاوه بر این، به آنها یاد دهید که اشتباهات خودشان را نیز ببینند.

احساس شوخ‌طبعی: احساس شوخ‌طبعی گاهی به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا بر عصبانیت غلبه کنند. گاهی، مانند یک داروی خوب عمل می‌کند. به فرزندانتان بیاموزید که به جای تهاجم، احساس شوخ‌طبعی را در خود پرورش دهند. این احساس باعث می‌شود آنها چیزها را بیش از حد جدی نگیرند.

این تکنیک‌های مدیریت عصبانیت به شما کمک می‌کند تا عصبانیت فرزندتان را کنترل کنید. زیرا کودکان و نوجوانانی که دارای عصبانیت مدیریت نشده هستند، در بزرگسالی برای جامعه خطرناک می‌شوند. بنابراین، کمک به یادگیری کودکان در غلبه بر مراحل اولیه عصبانیتشان لازم است.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه